Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škoda Felicia

17. 7. 2006

 

Technické údaje Škoda Felicia

Obrazek

 

Rok výroby

1959 - 1960

V o z i d l o 

 

   Výrobce

Automobilové závody, n.p., Mladá Boleslav 

   Druh vozidla

osobní automobil

 Rozměry

 

   Rozchod vpředu / vzadu

1 210 / 1 250 mm

   Rozvor

2 390 mm

   Světlá výška

175 mm

   Největší délka vozu

4 065 mm

   Největší šířka vozu

1 600 mm

   Největší výška zatíženého vozu

1 380 mm

 Hmotnosti

 

   Vlastní hmotnost

900 kg

   Pohotovostní hmotnost

930 kg

   Celková hmotnost plně zatíženého vozu 

1 230 kg

 Dovolené tlaky náprav

 

   Přední

560 kp

   Zadní

670 kp

   Nosnost

300 kg

Jízdní vlastnosti

 

   Největší rychlost na rovině

130 km/h

   Největší rychlost při

 

    I. rychlostním stupni

30 km/h

    II. rychlostním stupni

52 km/h

    III. rychlostním stupni

82 km/h

    IV. rychlostním stupni

130 km/h

 Přípustné rychlosti při zajíždění
 nebo po generální opravě

rychlostní stupeň - max. rychlost (km/h

   do    700 km

I - 15, II - 25, III - 35, IV - 60

   od    700 do 1 500 km

I - 20, II - 32, III - 45, IV - 80

   od 1 500 do 3 000 km

I - 25, II - 40, III - 60, IV - 100

   Základní spotřeba paliva

9,0 l/100 km

   Spotřeba oleje max.

0,1 l/100 km

Stoupavost plně obsazeného vozu
 (normální převod)

 

   I. rychlostní stupeň

38% (25 km/h)

   II. rychlostní stupeň

19% (40 km/h)

   III. rychlostní stupeň

11% (45 km/h)

   IV. rychlostní stupeň

5% (60 km/h)

M o t o r

 

   Druh

čtyřdobý benzínový karburační, s visutými ventily v hlavě válců (OHV)

   Počet válců

4

   Uspořádání válců

v řadě

   Chlazení

kapalinové, čerpadlem, regulace teploty kapaliny termostatem a clonou chladiče 

   Zdvihový objem

1089 ccm

   Vrtání

68 mm

   Zdvih

75 mm

   Kompresní poměr

8,4

   Výkon motoru na brzdě (SAE)

50 k (36,8 kW) při 5 500 1/min

   Měrný objemový výkon
 (výkon motoru na 1 litr objemu)

45,9 k/l

   Max. točivý moment

7,6 kp.m (74,5 N.m) při 3 500 1/min

   Druh klikových ložisek

tenkostěnné pánve

   Karburátor

2x spádový JIKOV 2x32 SOPb

   Suchá hmotnost motoru

cca 108 kg

 Časování ventilů

 

  Při ventilové vůli 0,4 mm na náběhové křivce vačky

 

   Sací otevírá

9° před horní úvratí

   Sací zavírá

51° po dolní úvrati

   Výfukový otevírá

44° před dolní úvratí

   Výfukový zavírá

16° po horní úvrati

 Provozní vůle ventilů

 

   Do 3 000 km

sací 0,15 mm, výfukový 0,20 mm

   Po 3000 km

sací 0,10 mm, výfukový 0,15 mm (0,20 mm pro benzín Speciál)

 Mazání motoru

 

   Typ

tlakové, oběžné, zubovým čerpadlem

   Tlak oleje (při zahřátém motoru)

2,5 - 3 kp/cm2 při 3 500 1/min

S p o j k a

 

   Druh

suchá, třecí, jednokotoučová

   Ovládání

přímým vypínáním, mechanickým převodem

P ř e v o d o v k a

 

   Druh

s čelními ozubenými koly se šikmým ozubením

   Počet rychlostí

4 vpřed a zpětný chod

   Synchronizace

blokovaná, II. a IV. rychlostní stupeň

   Suchá hmotnost převodovky

cca 18,6 kg

   Řazení

pákou na sloupku řízení

  Převodové poměry

 

   I. rychlostní stupeň

1 : 4,27

   II. rychlostní stupeň

1 : 2,46

   III. rychlostní stupeň

1 : 1,59

   IV. rychlostní stupeň

1 : 1,00

   Zpětný chod

1 : 5,61

Z a d n í   n á p r a v a

 

   Druh

s kyvadlovými polonápravami, upevněná na přírubu páteřové trouby rámu

   Stálý převod v rozvodovce

kuželové soukolí s ozubením GLEASON

   Převodový poměr

1:4,78

   Diferenciál

kuželový

   Pérování

listové - příčným listovým perem, půleliptickým, s teleskopickými tlumiči pérování 

   Suchá hmotnost zadní nápravy

cca 95 kg

P ř e d n í   n á p r a v a

 

     Druh

 lichoběžníková s nezávisle odpruženými koly,   zavěšená na vidlicích

     Pérování

 vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči a  příčným stabilizátorem

 Geometrie nápravy

 

Postavení předních kol

 pro č.m. 409 001 - 446 706: rozbíhavost 2+1 mm
   od č.m. 461 781: sbíhavost 1-3 mm

   Odklon kola

1° ± 15'

   Příklon rejdových čepů

8°30'

   Záklon rejdových čepů

3°50' ± 30'

   Hmotnost nápravy bez disků a pneu

cca 58 kg

Ř í z e n í

 

   Druh

maticové - šroubem a maticí

   Stoupání šroubu řízení

15 mm

   Průměr volantu

400 mm

   Velikost rejdu vpravo

33°

   Velikost rejdu vlevo

27°

   Počet otáček volantu při celkovém rejdu

3,5

   Nejmenší průměr otáčení

10,5 m

O r á f o v á n í

 

   Počet kol

4+1

   Ráfek kol

do 4. série 3,50 D x 15, diskový

 

od 5. série 4 J x 15, diskový

   Pneumatika

do 4, série 5,50 - 15

 

od 5. série 5,90 - 15

 Huštění

(při plně zatíženém voze)

   Přední kola

1,4 kp/cm2 (doporučuji 1,7 - 1,8)

   Zadní kola

1,7 kp/cm2 (doporučuji 1,9)

B r z d y

 

   Nožní

kapalinová s vnitřními čelistmi, na čtyři kola

   Ruční

mechanická s vnitřními čelistmi, s lany na zadní kola, ovládaná pákou pod
přístrojovou deskou

 Brzdové obložení

 

   Šířka obložení

35 mm

   Max. tloušťka obložení

4 mm

   Činná plocha brzdového obložení

626 cm2

   Délka pásu delšího obložení

240 mm

   Délka pásu kratšího obložení

182 mm

   Brzdová kapalina

"Syntol 1" - červená, čs. výroby (ještě se vyrábí, 0,5 l stojí cca 90 Kč)

   Vhodná náhradní kapalina

"Lockheed No 5" - britské výroby (tak, nevím, jestli ji ještě lze sehnat)

P a l i v o v á   n á d r ž

 

   Umístění

zavěšena v zadní části vozu, v prostoru pravého blatníku

   Objem nádrže

30 litrů

   Doprava paliva

membránovým podávacím (palivovým) čerpadlem

   Čištění paliva

v přívodu do karburátoru (síto v palivové nádrži a v palivovém čerpadle)

M a z á n í   p o d v o z k u

 

   Druh

samostatné, tlakovými maznicemi

E l e k t r i c k á   i n s t a l a c e

 

   Napětí jmenovité

12 V

   Napětí provozní

14 V

   Zapalování

bateriové

   Zapalovací cívka

12 V, PAL-Magneton 02-9215.01

   Regulační relé

12 V, 200 W, PAL-Magneton 02-9403.52

   Rozdělovač

PAL-Magneton s odstředivou regulací

   Pořadí zapalování

1-3-4-2

   Zapalovací svíčky

PAL 14/225 (dnes N15Y nebo N17Y)

   Spouštěč

12 V, 0,8k, PAL

   Dynamo

12 V, 200 W, PAL-Magneton 02-9044.00

   Akumulátor

33 Ah nebo 50 Ah / 20 h vybíjení

K a r o s e r i e

 

   Druh

celokovová, podvozková, dvoudveřová, s lehkou plátěnou skládací střechou,
 pontonového tvaru - ROADSTER

   Místo na sedadlech (obsaditelnost)

2 osoby + 2 místa nouzová

   Prostor pro zavazadla

cca 320 l

   Topení

teplovodní

C e l k o v é   m n o ž s t v í  p r o v o z n í c h   h m o t

 

   Motor

3,50 l oleje

   Převodovka

0,70 l oleje

   Rozvodovka

1,50 l oleje

   Převodka řízení

0,16 l oleje

   Brzdový systém

0,60 l brzdové kapaliny

   Tlumič přední / zadní

0,17 / 0,17 l tlumičové kapaliny

   Palivová nádrž

30 l benzínu

   Chladící systém

6l (během výroby 6,5l) měkké vody nebo nízkotuhnoucí kapaliny

Škoda Felicia super

Rok výroby

1962-1964

Motor

 

 Druh

čtyřdobý, zážehový, rozvod OHV

 Počet válců

4

 Uspořádání válců

v řadě

 Chlazení

kapalinou

 Zdvihový objem

1221 ccm

 Vrtání

72 mm

 Zdvih

75 mm

 Kompresní poměr

8,4

 Výkona motoru

55 k/5100 ot/min

 Max. točivý moment

8,4 kgm/3000 ot/min

Spojka

 

 Typ

suchá, třecí, jednokotoučová

 Ovládání

přímým ovládáním, mechanickým převodem

 Synchronizace

II. až IV. stupeň

 Umístění řadící páky

na podlaze

Podvozek

 

Páteřový rám s příčkami, vpředu rozvidlený pro uložení motorové skupiny. Přední kola nezávisle zavěšena na příčných horních a dolních výkyvných ramenech a odpružena vinutými pružinami, zadní kyvadlové polonápravy odpruženy příčným listovým půleliptickým perem, vpředu i vzadu kapalinové teleskopické tlumiče. 

Karoserie

Sportovní, otevřená, dvousedadlová se dvěma zadními přídavnými sedadly, upravitelná na roadster kabriolet se skládací plátěnou střechou nebo uzavřené kupé s tuhou odnímací sklolaminátovou střechou.

Rozměry a váhy

Rozchod kol 1200/1250 mm, rozvor náprav 2390 mm, celková délka 4065 mm, šířka 1600 mm, výška 1380 mm. Pohotovostní váha 930 kg (Felicia), resp. 940 Kg (Felicia Super), užitečné zatížení 300 kg.

Výkony

Největší rychlost 130 km/h, základní spotřeba 9,5l/100 km