Škoda Felicia
Technické údaje Škoda Felicia
Rok výroby |
1959 - 1960 |
V o z i d l o |
|
Výrobce |
Automobilové závody, n.p., Mladá Boleslav |
Druh vozidla |
osobní automobil |
Rozměry |
|
Rozchod vpředu / vzadu |
1 210 / 1 250 mm |
Rozvor |
2 390 mm |
Světlá výška |
175 mm |
Největší délka vozu |
4 065 mm |
Největší šířka vozu |
1 600 mm |
Největší výška zatíženého vozu |
1 380 mm |
Hmotnosti |
|
Vlastní hmotnost |
900 kg |
Pohotovostní hmotnost |
930 kg |
Celková hmotnost plně zatíženého vozu |
1 230 kg |
Dovolené tlaky náprav |
|
Přední |
560 kp |
Zadní |
670 kp |
Nosnost |
300 kg |
Jízdní vlastnosti |
|
Největší rychlost na rovině |
130 km/h |
Největší rychlost při |
|
I. rychlostním stupni |
30 km/h |
II. rychlostním stupni |
52 km/h |
III. rychlostním stupni |
82 km/h |
IV. rychlostním stupni |
130 km/h |
Přípustné rychlosti při zajíždění |
rychlostní stupeň - max. rychlost (km/h |
do 700 km |
I - 15, II - 25, III - 35, IV - 60 |
od 700 do 1 500 km |
I - 20, II - 32, III - 45, IV - 80 |
od 1 500 do 3 000 km |
I - 25, II - 40, III - 60, IV - 100 |
Základní spotřeba paliva |
9,0 l/100 km |
Spotřeba oleje max. |
0,1 l/100 km |
Stoupavost plně obsazeného vozu |
|
I. rychlostní stupeň |
38% (25 km/h) |
II. rychlostní stupeň |
19% (40 km/h) |
III. rychlostní stupeň |
11% (45 km/h) |
IV. rychlostní stupeň |
5% (60 km/h) |
M o t o r |
|
Druh |
čtyřdobý benzínový karburační, s visutými ventily v hlavě válců (OHV) |
Počet válců |
4 |
Uspořádání válců |
v řadě |
Chlazení |
kapalinové, čerpadlem, regulace teploty kapaliny termostatem a clonou chladiče |
Zdvihový objem |
1089 ccm |
Vrtání |
68 mm |
Zdvih |
75 mm |
Kompresní poměr |
8,4 |
Výkon motoru na brzdě (SAE) |
50 k (36,8 kW) při 5 500 1/min |
Měrný objemový výkon |
45,9 k/l |
Max. točivý moment |
7,6 kp.m (74,5 N.m) při 3 500 1/min |
Druh klikových ložisek |
tenkostěnné pánve |
Karburátor |
2x spádový JIKOV 2x32 SOPb |
Suchá hmotnost motoru |
cca 108 kg |
Časování ventilů |
|
Při ventilové vůli 0,4 mm na náběhové křivce vačky |
|
Sací otevírá |
9° před horní úvratí |
Sací zavírá |
51° po dolní úvrati |
Výfukový otevírá |
44° před dolní úvratí |
Výfukový zavírá |
16° po horní úvrati |
Provozní vůle ventilů |
|
Do 3 000 km |
sací 0,15 mm, výfukový 0,20 mm |
Po 3000 km |
sací 0,10 mm, výfukový 0,15 mm (0,20 mm pro benzín Speciál) |
Mazání motoru |
|
Typ |
tlakové, oběžné, zubovým čerpadlem |
Tlak oleje (při zahřátém motoru) |
2,5 - 3 kp/cm2 při 3 500 1/min |
S p o j k a |
|
Druh |
suchá, třecí, jednokotoučová |
Ovládání |
přímým vypínáním, mechanickým převodem |
P ř e v o d o v k a |
|
Druh |
s čelními ozubenými koly se šikmým ozubením |
Počet rychlostí |
4 vpřed a zpětný chod |
Synchronizace |
blokovaná, II. a IV. rychlostní stupeň |
Suchá hmotnost převodovky |
cca 18,6 kg |
Řazení |
pákou na sloupku řízení |
Převodové poměry |
|
I. rychlostní stupeň |
1 : 4,27 |
II. rychlostní stupeň |
1 : 2,46 |
III. rychlostní stupeň |
1 : 1,59 |
IV. rychlostní stupeň |
1 : 1,00 |
Zpětný chod |
1 : 5,61 |
Z a d n í n á p r a v a |
|
Druh |
s kyvadlovými polonápravami, upevněná na přírubu páteřové trouby rámu |
Stálý převod v rozvodovce |
kuželové soukolí s ozubením GLEASON |
Převodový poměr |
1:4,78 |
Diferenciál |
kuželový |
Pérování |
listové - příčným listovým perem, půleliptickým, s teleskopickými tlumiči pérování |
Suchá hmotnost zadní nápravy |
cca 95 kg |
P ř e d n í n á p r a v a |
|
Druh |
lichoběžníková s nezávisle odpruženými koly, zavěšená na vidlicích |
Pérování |
vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči a příčným stabilizátorem |
Geometrie nápravy |
|
Postavení předních kol |
pro č.m. 409 001 - 446 706: rozbíhavost 2+1 mm |
od č.m. 461 781: sbíhavost 1-3 mm | |
Odklon kola |
1° ± 15' |
Příklon rejdových čepů |
8°30' |
Záklon rejdových čepů |
3°50' ± 30' |
Hmotnost nápravy bez disků a pneu |
cca 58 kg |
Ř í z e n í |
|
Druh |
maticové - šroubem a maticí |
Stoupání šroubu řízení |
15 mm |
Průměr volantu |
400 mm |
Velikost rejdu vpravo |
33° |
Velikost rejdu vlevo |
27° |
Počet otáček volantu při celkovém rejdu |
3,5 |
Nejmenší průměr otáčení |
10,5 m |
O r á f o v á n í |
|
Počet kol |
4+1 |
Ráfek kol |
do 4. série 3,50 D x 15, diskový |
od 5. série 4 J x 15, diskový |
|
Pneumatika |
do 4, série 5,50 - 15 |
od 5. série 5,90 - 15 |
|
Huštění |
(při plně zatíženém voze) |
Přední kola |
1,4 kp/cm2 (doporučuji 1,7 - 1,8) |
Zadní kola |
1,7 kp/cm2 (doporučuji 1,9) |
B r z d y |
|
Nožní |
kapalinová s vnitřními čelistmi, na čtyři kola |
Ruční |
mechanická s vnitřními čelistmi, s lany na zadní kola, ovládaná pákou pod |
Brzdové obložení |
|
Šířka obložení |
35 mm |
Max. tloušťka obložení |
4 mm |
Činná plocha brzdového obložení |
626 cm2 |
Délka pásu delšího obložení |
240 mm |
Délka pásu kratšího obložení |
182 mm |
Brzdová kapalina |
"Syntol 1" - červená, čs. výroby (ještě se vyrábí, 0,5 l stojí cca 90 Kč) |
Vhodná náhradní kapalina |
"Lockheed No 5" - britské výroby (tak, nevím, jestli ji ještě lze sehnat) |
P a l i v o v á n á d r ž |
|
Umístění |
zavěšena v zadní části vozu, v prostoru pravého blatníku |
Objem nádrže |
30 litrů |
Doprava paliva |
membránovým podávacím (palivovým) čerpadlem |
Čištění paliva |
v přívodu do karburátoru (síto v palivové nádrži a v palivovém čerpadle) |
M a z á n í p o d v o z k u |
|
Druh |
samostatné, tlakovými maznicemi |
E l e k t r i c k á i n s t a l a c e |
|
Napětí jmenovité |
12 V |
Napětí provozní |
14 V |
Zapalování |
bateriové |
Zapalovací cívka |
12 V, PAL-Magneton 02-9215.01 |
Regulační relé |
12 V, 200 W, PAL-Magneton 02-9403.52 |
Rozdělovač |
PAL-Magneton s odstředivou regulací |
Pořadí zapalování |
1-3-4-2 |
Zapalovací svíčky |
PAL 14/225 (dnes N15Y nebo N17Y) |
Spouštěč |
12 V, 0,8k, PAL |
Dynamo |
12 V, 200 W, PAL-Magneton 02-9044.00 |
Akumulátor |
33 Ah nebo 50 Ah / 20 h vybíjení |
K a r o s e r i e |
|
Druh |
celokovová, podvozková, dvoudveřová, s lehkou plátěnou skládací střechou, |
Místo na sedadlech (obsaditelnost) |
2 osoby + 2 místa nouzová |
Prostor pro zavazadla |
cca 320 l |
Topení |
teplovodní |
C e l k o v é m n o ž s t v í p r o v o z n í c h h m o t |
|
Motor |
3,50 l oleje |
Převodovka |
0,70 l oleje |
Rozvodovka |
1,50 l oleje |
Převodka řízení |
0,16 l oleje |
Brzdový systém |
0,60 l brzdové kapaliny |
Tlumič přední / zadní |
0,17 / 0,17 l tlumičové kapaliny |
Palivová nádrž |
30 l benzínu |
Chladící systém |
6l (během výroby 6,5l) měkké vody nebo nízkotuhnoucí kapaliny |
Škoda Felicia super
Rok výroby |
1962-1964 |
Motor |
|
Druh |
čtyřdobý, zážehový, rozvod OHV |
Počet válců |
4 |
Uspořádání válců |
v řadě |
Chlazení |
kapalinou |
Zdvihový objem |
1221 ccm |
Vrtání |
72 mm |
Zdvih |
75 mm |
Kompresní poměr |
8,4 |
Výkona motoru |
55 k/5100 ot/min |
Max. točivý moment |
8,4 kgm/3000 ot/min |
Spojka |
|
Typ |
suchá, třecí, jednokotoučová |
Ovládání |
přímým ovládáním, mechanickým převodem |
Synchronizace |
II. až IV. stupeň |
Umístění řadící páky |
na podlaze |
Podvozek |
|
Páteřový rám s příčkami, vpředu rozvidlený pro uložení motorové skupiny. Přední kola nezávisle zavěšena na příčných horních a dolních výkyvných ramenech a odpružena vinutými pružinami, zadní kyvadlové polonápravy odpruženy příčným listovým půleliptickým perem, vpředu i vzadu kapalinové teleskopické tlumiče. |
|
Karoserie |
|
Sportovní, otevřená, dvousedadlová se dvěma zadními přídavnými sedadly, upravitelná na roadster kabriolet se skládací plátěnou střechou nebo uzavřené kupé s tuhou odnímací sklolaminátovou střechou. |
|
Rozměry a váhy |
|
Rozchod kol 1200/1250 mm, rozvor náprav 2390 mm, celková délka 4065 mm, šířka 1600 mm, výška 1380 mm. Pohotovostní váha 930 kg (Felicia), resp. 940 Kg (Felicia Super), užitečné zatížení 300 kg. |
|
Výkony |
|
Největší rychlost 130 km/h, základní spotřeba 9,5l/100 km |